«Ժամանակ անիշխանության»

Առաջադրանք 1

«Ժամանակ անիշխանության»

Ներկայացնել Խոսրով Երկրորդ,  Անակ Պարթևի հարաբերությունները:

Նրանց հարաբերությունը այդքան էլ լավ չեր և այդ արդյունքում ՝ Խոսրով Բ-ն սպանվել է 287 թվականին՝ Անակ Պարթևի կողմից։

Պատմություն

Հայոց թագավոր Խոսրով Բ-ն սկսեց բանակ կազմել և զորք գումարել, հավաքեց աղվանից և վրաց զորքերը, բացեց Ալանաց և Ճորա Պահակի դռները, դուրս բերեց հոների զորքը, ասպատակեց Պարսից երկիրը և արշավեց Ասորեստանի կողմերը մինչև Տիզբոնի դռները։

Պարսից թագավորը (Արտաշիր Պապական) այս ամենը տեսնելով, իր մոտ է կանչում իր տերության բոլոր թագավորներին, կուսակալներին, նախարարներին, զորավարներին, պետերին ու իշխաններին, և խորհրդի նստում նրանց հետ։ Նա «Աղաչում էր» ամենքին, որևէ հնար փնտրել գտնել՝ բազմաթիվ պարգևներ խոստանալով, անգամ խոստանալով իր տերության երկրորդ գահը, միայն թե կարողանար իր մեծ վրեժը լուծել։ Եվ Անակ Պարթևը գալիս է և ասում է, որ ես կարող եմ անել։

Անակ Պարթևը իր եղբոր հետ պատրաստվում է ընտանյոք հանդերձ, կանանցով, որդիներով, ամբողջ գերդաստանով շարժվում, ճանապարհ են ընկնում և գաղթելու պատրվակով գնում են Մեծ Հայք։ Ուտիք գավառի Խաղխաղ քաղաքում՝ Հայոց արքայի ձմեռանոցում, Անակ Պարթևը հանդիպում է Խոսրով Բ-ին։ Հայոց թագավորը մեծ ուրախությամբ ընդունում է նրան, հատկապես այն ժամանակ, երբ Անակը սկսում է կեղծավորությամբ և դավով խոսել իր հավատարության մասին, ավելացնելով՝.

«Այն բանի համար եմ քեզ մոտ եկել, որ կարողանանք միատեղ ընդհանուրի վրեժը լուծել»։

Հայոց թագավորը տեսնելով Անակին, որը եկել էր իր մոտ ամբողջ ընտանիքով, վստահորեն հավատում է նրան, պատիվ տալիս ըստ թագավորական օրենքների, նստեցնում իր թագավորական երկրորդ աթոռին, ձմեռվա ամբողջ օրերը նրա հետ անցկացնելով ուրախության մեջ։Եվ մի օր նրանք դուրս են գալիս իբրև թե ոսելու և Անակ Պարթևը սպանում է Խոսրով Բ-ն։


Հիմնավորել «Ժամանակ անիշխանության» ժամանակաշրջանը;

Այս դարը հայտնի է որպես մարդկության պատմության դարաշրջաններից մեկի՝ առանցքային ժամանակի զարգացման գագաթնակետ։ Այս դարում են իրենց գործունեությամբ հանդես եկել 5 աշխարհահռչակ մտածողներ, որոնք էապես նպաստել են մարդկության զարգացմանը։ Նրանք էին՝ Բուդդան և Մահավիրան Հնդկաստանում, Զրադաշտը Պարսկաստանում, Պյութագորասը Հին Հունաստանում, Կոնֆուցիոսը Չինաստանում և Պանինին Հնդկաստանում։

Պատմել զրադաշտականության մասին:

Զրադաշտականություն – հին իրանական դուալիստական կրոն, որը ծագել է ք.ա. 10-7-րդ դարերում Զրադաշտ (Զարատուշտրա) մարգարեի քարոզչության արդյունքում: Նա իրեն հռչակել էր գլխավոր աստծո՝ Ահուրամազդայի պատգամաբեր և մերժում էր հին աստվածություններ հանդիսացող դևերի պաշտամունքը:

Աղբյուրները՝ Հայոց պատմություն, էջ 126-127Զրադաշտականություն,  

Զրադաշտականություն

Հրանտ Մաթևոսյան: Հացը

Պատմության հղումը

Հարցեր և առաջադրանքներ:

2 Քննարկիր հոր և որդու առաջին երկխոսությունը:

Իր հայրը տղային խնդրում էր, որպեսզի գնա խոզերին գտնելու քանի որ իր մեջքը ցավում էր և նա չէր կարող գնալ։

3 Ընդգծիր այն հատվածները, որոնցում տղան գիտակցում է իր արարքի տգեղությունը:

1․Եվ շատ մեծ ամոթ էր, որ գիտեր, սակայն չիմանալու էի տալիս նրա խնդրանքը։
— Մեր խոզերը Պարզ բացատում տեսնող է եղել,— ասաց իմ հայրիկը։
— Ո՞վ է տեսել,— հարցրի ես։1

2․Նա իրոք նեղանում էր, որովհետե ինքը չէր կարող փնտրելու գնալ, իսկ ես տալիս էի ալարկոտ անբանի հարցեր։Ես հասկացա, որ աշնան մեղմ արևի մեջ ամեն ինչ թախծոտ ու գեղեցիկ է և միակ տգեղը ես եմ, որովհետև ձևացնում եմ, թե գրքի պատճառով չէի ուզում մեր խոզերը փնտրելու գնալ։

3․
— Քո մեջքը ցավում է,- ասացի ես։
Նա ծաղրեց իր ցավը.
— Որ մթան մեջ աչքդ լարում ես՝ ցավը մոռացվում է։
— Ես քեզ հետ գալիս եմ,— ասացի ես։
Նա ինձ շոյեց.
— Դու էսօր շատ ես ման եկել, հաց կեր, մի քիչ հանգստացիր ու քնիր։
Երբ նա թաղվում էր մթան մեջ, ես բարձր ասացի.
— Ես էլ եմ գալիս։
— Ո՛չ,— կտրուկ ասաց նա,— դու գիրքդ կարդա։

4․
— Ես հաց չեմ ուտում,— ասացի ես, մտա անկողին և շուռ եկա դեպի պատը։ Եվ բրդի ու փետուրի փափկությո՛ւնն էր ափսոս, և անկողնի ճերմակ մաքրությո՛ւնը։ Մայրս մոտենում էր, ես աչքերս փակեցի։ Նա ծածկեց իմ մեջքը և մրմնջաց.



4 Տղային արդարացրու, մեղադրիր, բնութագրիր:

Եթե ծնողը խնդրում է ապա պետք է կատարես, քանի որ դու միշտ նրան խնդրում ես ու նա կատարում է իսկ նա քեզ համարյա թե ոչինիչ չի ուզում, իսկ երբ ուզում է պետք է առանց մտածելու համաձյանվել։

Բայց կարևորը որ տղան իր սխալը հասկացավ։

Տղան խելացի և ինչ- որ չափով խաբկան էր։

5 Ինչու՞ է պատմվածքը վերնագրված «Հացը»:
Քանի որ երբ տղան հասացավ իր սխալի մասին ու հետո երբ իր մայրիկը ասեց հաց կերն նա ասեց․
-Չեմ ուզում, սոված չեմ,-բայց իրականում նա ուղղակի մտածում էր, որ նա արժանի չէ այդ հացին։

6 Ո՞րն է պատմվածքի ասելիքը:

Որ պետք է ծնողներին լսել և եթե ծնողի համար այդ խոզը կարևոր է, ապա պետք է քո համար էլ արևոր լինի։

Առաջադրանքներ

1107.
5,6
11,2
11,56
28,43
60,32
60,325
3291,83

1108.
41,01
10,3
8,94
-0,5
-3,2
-41,01

1109.
ա)6,375
բ)0,893
գ)294,3
դ)783,6
ե)18,6
զ)-11,25

1110
Մի կողմ-2,6սմ
մյուս կողմը -1,5 սմ- ով մեծ է առաջինից
երրորդ կողմ-1,8սմ մեծ է երրկրորդից
P=?

լուծում

2,6+1,5=4,1(երկրորդ կողմ)
4,1+1,8=5,9
P=2,6+4,1+5,9
P=12,6

1112.
1.=114178
2.=3809

1113.

3 4\7
17 5\6
313 1\2
22 1\5